Poniżej przedstawiamy listę najczęściej popełnianych błędów w dotychczas złożonych wnioskach:
- brak nazwy przedsiębiorcy lub nazwa niezgodna z danym zawartymi w CEIDG lub KRS
- nieprawidłowy lub niekompletny adres siedziby przedsiębiorcy, wskazywanie adresu zameldowania zamiast adresu siedziby firmy, wskazywanie adresu, który nie został wskazany w CEIDG lub KRS
- brak danych kontaktowych (telefonu, e-maila oraz imienia i nazwiska osoby składającej wniosek)
- niewypełniony lub niekompletnie wypełniony załącznik do wniosku tj. „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19" (brak odpowiedzi na zawarte pytania, brak daty i podpisu oraz zaznaczenia statusu przedsiębiorstwa)
- brak dwóch podpisanych przez osobę upoważnioną egzemplarzy umowy (w przypadku wniosków składanych w formie papierowej)
- brak załączników m.in. pełnomocnictw (jeżeli dotyczy), kalkulatorów wynagrodzeń, formularzy pomocy,
- składanie wraz z umową wypełnionego wzoru wniosku o umorzenie pożyczki, stanowiącego załącznik nr 2 do umowy.
- błędne przeliczenie wysokości dofinansowania w odniesieniu do pracowników wskazanych we wniosku o dofinansowanie wynagrodzenia, w tym nieuwzględnianie faktu, że pracodawca został zwolniony lub zawnioskował o zwolnienie z opłacania składek ZUS
- błędne określanie wieku pracowników wskazanych we wniosku (tj. przyporządkowywania do grupy osób do 30 lub powyżej 30 roku życia)
- błędne wskazywanie okresów, których dotyczy spadek obrotów
- błędne wskazywanie okresów na które ma zostać przyznane dofinansowanie
- brak podpisów w miejscach do tego wyznaczonych.